Toimitusehdot

TOIMITUSEHDOT 

Voimassa 1.3.2016 alkaen

PPO-verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välillä tehtyihin kauppoihin sovelletaan kuluttajansuojalakia. Kuluttajansuojalakia ei sovelleta kahden elinkeinonharjoittajan välillä tehtyihin kauppoihin (ostajana yritys). Huomioithan yritysten poikkeavat toimitusehdot, jotka on eritelty kohdassa "Vaihto- ja palautusoikeus" sekä ”Riitojen ratkaisu”.

Hinnat
Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tuotteiden hintoihin lisätään asiakkaan valitsemasta maksu- ja toimitustavasta aiheutuvat kulut. Asiakas näkee kaikki kulut täysimääräisinä ennen tilauksen hyväksymisvaihetta, jolloin on vielä mahdollisuus peruuttaa tilaus. Tarjoushinnat ovat voimassa vain rajoitetun ajan. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei asiakas anna erikseen lupaa. Lue rekisteriseloste.

Maksaminen
Tuotteet ja postituskulut maksetaan heti tilauksen yhteydessä. Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Checkout Finland Oy (y-tunnus 2196606-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksusi kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle ja sähköpostiisi lähetetään vahvistusviesti.

Checkout Finland OY:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksusi tilitetään myyjälle vasta, kun olet vastaanottanut tilauksesi ja saanut tarkistaa sen.

Maksutavat

Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet

Korttimaksut
Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard

Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-5 päivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä taiviivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.

Toimitustavat
Nouto Posti ja SmartPost

Posti Economy on palvelu, jossa tilaus on noudettavissa klo 16.00 jälkeen lähimmästä postista seuraavana päivänä tilauksen lähettämisestä. Tilauksen yhteydessä saat seurantakoodin, jonka avulla seuraat lähetystäsi Postin pakettiseurannasta. Voit halutessasi valita myös SmartPost -vaihtoehdon kassalla. Tällöin paketti toimitetaan suoraan valitsemaasi SmartPostin pakettiautomaattiin.

Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset pakettina. Paketteja voi seurata lähetystunnuksella.

Kun valitset Nouto Postista tai SmartPost
Nouto Postista - Sähköinen saapumisilmoitus toimitetaan vastaanottajalle tekstiviestinä tai sähköpostina, jolloin lähetys on noudettavissa lähetystunnuksella lähimmästä Postista. Mikäli matkapuhelinnumeroa tai sähköpostia ei ole tiedossa toimitetaan saapumisilmoitus kirjeenä.

SmartPost - Sähköinen saapumisilmoitus toimitetaan vastaanottajalle tekstiviestinä, jolloin lähetys toimitetaan suoraan valitsemaasi SmartPostin pakettiautomaattiin. Tekstiviesti sisältää henkilökohtaisen lokerokoodin. Koodi näppäillään pakettiautomaatilla ja lähetyksen saa lokerosta sen avautuessa.

Toimituskulut
Kaikki yli 100,00 EUR tilaukset toimitamme postilla rahtivapaasti kotimaassa.

Itella Economy 16

Koko Paino Hinta €
Paketti
max. 10kg 5,90
Iso paketti max. 30kg 10,90

SmartPost

Koko Maksimimitat (K x L x S)
Paino Hinta €
Paketti
20 x 36 x 60cm max. 10kg 4,90
Iso paketti
60 x 36 x 60cm max. 35kg 8,90

Vaihto- ja palautusoikeus
Kuluttajalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilaus tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Vaihto- tai palautustapauksissa ota ensin yhteyttä lomakkeella, sähköpostitse kauppa@ppo-elektroniikka.fi tai puhelimitse 09 566 0920. Tilauksen mukana tulee aina sähköinen palautuslomake,  jonka voit tulostaa. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Huom! Vaihto- ja palautusoikeus ei koske yrityksiä.

Palautusosoite:
PPO-verkkokauppa, Kaarelantie 21, 00430 Helsinki

Takuu
Takuu määräytyy tuotteen valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu ei kata tuotteen virheellisestä käytöstä aiheutuneita vahinkoja. Ostaja on velvollinen tutustumaan ja noudattamaan tuotteen mukana tulevia käyttö- ja asennusohjeita ennen tuotteen käyttöönottoa.

Reklamaatio
Jos paketti on vioittunut tai kadonnut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin ja ilmoitettava asiasta PPO-Elektroniikan asiakaspalveluun palautelomakkeella, sähköpostilla kauppa@ppo-elektroniikka.fi tai puhelimitse 09 566 0920.

Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan heti ilmoittaa asiasta asiakaspalveluun palautelomakkeella, sähköpostilla kauppa@ppo-elektroniikka.fi tai puhelimitse 09 566 0920. Virheellinen tuote palautetaan postikuluitta, annamme tarkemmat ohjeet asiakkaan otettua miehin yhteyttä.

Mikäli tuote on virheellinen, verkkokaupalla on aina ensisijaisesti oikeus korvata tuote vastaavalla virheettömällä tuotteella. PPO-verkkokauppa ei vastaa tuotevastuulain piiriin kuulumattomista vahingoista.

Ylivoimainen este
PPO-verkkokauppa ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. PPO-verkkokauppa ei ole velvollinen korvaamaan toiminnan keskeytyksestä aiheutuvia välillisiä vahinkoja.

Riitojen ratkaisu
Verkkokaupan ja asiakkaan (yksityisasiakas tai yritys) välistä sopimusta mahdollisesti koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Kuluttajalla (vain yksityisasiakas) on oikeus saattaa riita kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.

Sopimuksen muuttaminen
PPO-verkkokaupalla on oikeus milloin tahansa muuttaa palvelua, sen sisältöä ja saatavilla oloa sekä tämän sopimuksen ehtoja ilmoittamatta siitä asiakkaalle sähköpostitse, kirjeellä tai verkkokaupan kotisivuilla. Muutokset tulevat voimaan välittömästi siten, että asiakkaan tilauksiin sovelletaan aina tilaushetkellä voimassa olleita ehtoja. Asiakkaan on aina ennen tilausta tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.